چرا ما به لوگو نیاز داریم؟

لوگو یک نماد گرافیکی که میتواند به صورت نوشتاری، سمبل، ترکیبی و… باشد.

لوگو در تجارت نقش مهمی دارد و این مسئله اثبات شده است که داشتن نشان بصری در کسب و کار و شغل به دلیل گرافیکی بودن، خاص و منحصر به فرد بودن باعث به ذهن سپردن سریع آن برند می‌شود.

آرم توسط شرکت‌ها، تولیدی‌ها و مراکز صنعتی استفاده می‌شود. در بسیاری از مواقع اگر دقت کنید شما هم اکثر برند‌ها را با آرم آن‌ها به یاد دارید.

لوگو چیست,لوگو,طراحی لوگو,نقش لوگو در تجارت

امروزه دگر داشتن لوگو یک اصل در کسب و کاری می‌باشد و ربطی  به اندازه آن کسب و کاری ندارد، با داشتن لوگو شما بیشتر، زیباتر و حرفه‌ای تر در ذهن مخاطبان خود جا باز میکنید.

هر نماد و لوگو شامل معانی و مفهوماتی هستند البته نوعی لوگو وجود دارد که لوگو تایپ نام دارد و در این لوگو طراح سعی در این دارد که نام تجاری شرکت را به صورت خاص طراحی کند.

در باقی انواع لوگو میتوانیم به مونوگرام و نشان تصویری اشاره کنیم که در مقالات بعدی به صورت کامل در مورد این دو نوع هم توضیح کامل خواهیم داد. نشان تجاری شما حق کپی رایت شما نیز می‌باشد. دقت کنید! شما بعد از ارائه محصولات خود فقط کافیست لوگو خود را بر روی محصول درج کنید، محصولات شما آرم دار خواهند بود و این به این معنی می‌باشد که محصولات شما قرار نیست کپی شوند. در هر تجارتی شما لوگو را میبینید، به صورت عیان میتوانیم به لوگو‌های شرکت‌های سازنده گوشی‌های همراه توجه کنیم.

اپل که نشان آن یک سیب گاز زده می‌باشد.

سامسونگ به نشان آن نوشته سامسونگ است (به صورت لوگو تایپ)

سونی که نشان آن هم به صورت تایپ نام سونی در آن درج شده

برخی از شرکت‌ها به اهمیت وجود نشان بصری پی برده اند و بسیار مصمم پیگر نشان خود برای زیبایی هرچه بیشتر آن هستند. برای مثال شرکت اپل از سال ۱۹۷۲ تا کنون بیش از ۵ بار آرم خود را عوض کرده.

بسیاری از شرکت ها هم هستند که به یک نوع نشان بسنته نمیکنند و نیاز خود را در داشتن انواع نشان در یک قالب خاص میبینند.

به این نوع طراحی، لوگوی ترکیبی میگویند که به این معناست یک نماد کوچک، لوگو تایپ و در برخی موارد یک نشان تصویری نیز یک شرکت دارا می‌باشد و این بسته به آن شرکت می‌باشد.

شما نیز با داشتن آرم و نشان هویت بصری می‌توانید جلوه شرکت خود را تغییر دهید و یک قدم بزرگ به سمت حرفه‌ای بودن و خاص بودن بردارید

نمونه کار لوگو در آژانس دیجیتال مارکتینگ رخ اد برای بازدید و استفاده ی شما حاضر و مهیا شده است که برای بازدید وارد شوید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.